23 Kasım 2012 Cuma

Salcano Wolf motosiklet aldım..

Tüm meraklı arkadaşlara selamlar. 6 senelik bir Scooter (en son Kymco Süper8) deneyiminden sonra artık 12.000 km tecrübem olmuş, biraz da vitesli denesek diye kımıldandım, sağa-sola sordum ve sonunda nasıl olsa öğrenene kadar bir sürü düşer-kalkarız, orasını burasını çizeriz, yazık olur deyip bahsi geçen aleti (yenisinden) aldım. Madem öyle neden kullanılmış almadın? derseniz, "sizde haklısınız" derim ne diyeyim? Neyse, ilk deneyimim olduğundan ve scooter'dan geçiş yaptığımdan yazdıklarımı o gözle okusanız iyi olur. (Çok laf çekemeyenler hiç başlamasın !) BÖLÜM :1 İlk günden başlayalım.Linkte gördüğünüzün aynısını aldım,arkaya çanta öne koruma demiri de taktırdım (Düşecez ya !) Neyse, 1. vitese taktım, usul usul sakin bir yoldan evin yolunu tuttum, ordan 2'ye taktım tın tın gidiyorum. Biraz sonra başladı öksürmeye, 3-5 öksürdü, pat diye durdu !! Haydaa, ulan ne yaptım ki? Düz yolumda gidiyorum kendi kendine stop etti. Neyse, kimse yok etrafta, rezil olmadık allahtan, bastım marşa tık yok,gıy-gıy-gıy yapıyor ama çalışmıyor nalet. Malum lafları saydıktan sonra aradım servisi (O kadar para verdik, gelin çalıştırın hamşolar!). Neyse, küçük yer, 5 dk. sonra geldiler, onlarda çalıştıramadı, sonra benzin hortumunu çıkardı, damla yok !E benzin aldık ya? "Tamam hocam" dedi arkadaş, hüpledi,müpledi taktı hortumu "tıkanmış bu" dedi, bastık çalıştı.Neyse işimiz görüldü ya eyvallah.Ordan gittik eve. Neyse, akşam yemeğini yedikten sonra kurtlandım "Hazır gece tenha olur biraz antrenman yapayım" dedim, aldım takım taklavatı bindim motora gidiyorum usul usul, 2 dk. sonra gene öhö-öhö-öhö, gene stop! Ulan şeyini şeyttiğimin şeyi!! gene ne var?? Çektim kenara, direk benzin hortumuna baktım tabii,gene damla yok."Lan" dedim, "ben bu mereti ağzıma almam!" Ne yapayım?Akıllıyım ya, benzin depo kapağını açayım, ordan avucumla bastırıp ittirip açarım tıkanıklığı! İcraata geçtim, kapağı açtım, tısss diye bir ses, baktım ayaklarımda bir ıslaklık? Ulam o ne, hortumdan oluk oluk benzin fışkırıyor! Zor bela yerine taktık hortumu, epeyi de ortalığı kirlettik. Aklıma bir şeyler geliyor ama daha yerine oturmadı, ne yapayım acaba? Battı balık yan gider, devam... Bastım, tık çalıştı. Tıkır tıkır gidiyorum, (bu arada hakkaten sessiz çalışıyor hakkını yemeyeyim-hatta bir arkadaş sonradan "elektrikli mi bu" dediydi) Neyse, 5-10 dk gezdim, efendi hazretleri gene iki öksürüp stop etti!! Bu sefer ama planım hazır, benzin kapağını açtım, gene tısss sesi, bas marşa, tık çalıştı.Durum anlaşıldı, kapağı kapatmıyoruz!! Geceyi böyle tamamladım,ertesi gün servisteyim tabii, durumu anlattım, bir tel parçasıyla benzin deposunun hava deliğini açtılar, sorun çözüldü..
BÖLÜM: 2 Sonraki günler viteslere alışmaya çalışıyorum, ilk 2 vitesi kolay geçiriyorum, sonrakilere bayağı bir zorlanıyorum, bazen hiç geçmiyor, allaam beni sinir edecek!! Bu kadar da beceriksiz değilim kardeşim, bu işlerde becerikliyimdir, ben bu işi nasıl yapamıyorum?? Gittim servise, dedim böyle böyle, (Ağır abiyiz, laf da diyemiyorlar) neyse, tamam bir bakalım dedi usta, debriyaja eğilip şöyle bir göz attı, zıp- fırladı bir tornavida kaptı, debriyaj kolunu söküp biraz açığa aldı,"Tamam hocam" dedi. Baktım hakkaten tıkır tıkır çalışıyor. Meğer sen tut kasaya çok yakın vidala, o da oraya takıl, sıkış kal."Ulam" dedim, "öptüğümün çinlileri, bunu yaparken sıkışmayacak gibi yapamıyonuz mu, bizim eski bisiklet ustaları nasıl akıl edecek bunu?"
BÖLÜM:3 Neyse, ufaktan makinaya alışıyoruz, zevkli de gelmeye başladı mübarek.Koca tekerleriyle acaip rahat gidiyor, amortisörleri de yumuşak, eski amerikan arabaları gibi çukurlardan-kasislerden yaylanarak geçiyorum, selesi de pek rahat, tam keyif aleti.Önüne de rüzgarlık taktırdım, daha da keyiflendi. Bu arada köşeli farları yüzünden güzel bir rüzgarlık takılamıyor, aynalara takılan dandik zımbırtılara mecbursunuz. Yalnız bir sorun var, ilk çalıştırırken, hele sabahları bayağı zorlanıyorum.3-5 kerede anca çalışıyor, gaza basarsam stop ediyor, bir sürü zırıltı.Kardeşim 6 sene Kymco bindik, hiç 2 kerede çalıştığı olmadı, kibrit çakar gibi çalışırdı, bu ne biçim iş. Aradık servis hazretlerini,"Abi o elden jikleli, öyle çalıştırmak lazım" demez mi? Lan 2012 yılında ne jiklesi kardeşim? En son 1963 tosbağa arabamızda görmüşüm jikleyi!! Nerde bu peki? İşte eğilip karbüratörün yanında bir yerlerde bir parça var,onu çektireceksin öyle. Töbe töbe, tamam anladık, çektik jikleyi, bastık marşa çalıştı.Yürüdük biraz, başladı sallanmaya, tecrübeliyiz ya arabadan, jikleyi geri itmek lazım, eee nasıl olacak o? Yürüyoruz kardeşim, nasıl motorun oralara elimizi sokup ta indirecez geri? Haydii, durursun, orta ayağa alırsın,arayıp jikleyi bulursun, geri itersin, sonra tekrar yola. Epeyce bir çinlilerin halini-hatırını sordum, sonra dediler ki "Abi, bunlar Yamaha YBR kopyası, onlarda da böyle!) Başlarım YBR'sine şimdi... Sonra CBF150 si olan bir arkadaşa anlatıyorum, "he he he, bende de var jikle, ama bak benimki direksiyondan kolla kumanda ediliyor" dedi, hakkaten de sol tarafta bir kol var, onu ittirip kaktırıyorsun, oluyor! Vay be, çağ atlamış adamlar, ordan bir tel çıkartıp oraya bağlamış, bu kadar teknolojiyi Ruslar bile akıl etmemiştir vallaha.. Konu dışı=ABD ve Rusya Uzay mekiği programını ortak yürütüp işleri paylaşmışlar, ABD'lilere de uzayda yazı yazan kalem geliştirmek düşmüş.Neyse, ARGE, dünyanın parası, 1 sene sonra kalemi yapıp getirmişler, 3-4 milyon dolara hallettikleri içinde çok seviniyorlar.Ruslarda beğenmiş, hakkaten işe yarıyor kalem.Sonra ABD'lilerin biri merak edip sormuş, pekii, siz bu zamana kadar ne yapıyordunuz? "Hiiç" demiş Rus "Biz kurşun kalem kullanırız!"
BÖLÜM:4 10-15 gün geçti, bayağı birbirimize alıştık, daha bir güvenle sürüyorum. Bir ara şehir içinde konvoy gibi 2. vites gidiyoruz, önümdeki araba birden durdu, arada da mesafe var, ben de bastım frene, hoop durmadı alet? Ön frene bir asıldım, zınk diye durdu, arabanın tamponuna -tık yaptı kaldı. Bendeniz arka freni sıkıyorum diye "Scooter alışkanlığı" debriyajı sıkınca tabii olan olmuş. Bu arada benzin deposunun bu gibi durumlarda erkekler için çok tehlikeli olabileceğini de öğrenmiş oldum :) Ayrıca çamurluğun esnekliği sayesinde kırılmadığını, boyasının çizildiğini belirteyim, bir de taktırdığım korumaların vidaları uzunmuş, çamurluğun arkasını da onlar çizmiş, kısalttırdım tabii.
BÖLÜM :5 Biraz daha geçti, dikkatimi bir şey çekiyor. Düşük devir-düşük vites giderken debriyaj tarafından, sol arttan sanki yayından kurtulmuş bir metalin çarpma sesi geliyor, beni tedirgin ediyor.3-4 kere servise uğradık, sonuç alamadım. Sonra dikkatimi çekti, debriyaj biraz basılı kalıyor.Vites değiştirdikten sonra parmağımla ileri iterek boşluğunu almaya başladım, bir daha yapmadı. Durumu servise söyleyince orada 1-2 ayar yaptı, boşluğunu aldı, şimdi iyi. Böylece benim Süper Teknik Servis elemanlarının da bilgi dağarcığına bir şeyler eklenmiş oldu.
BÖLÜM:6 Günlük Km sayacı var, arıyorum nerden sıfırlanacak diye,bulamıyorum.Meğer sol tarafta sıkışık bir yerde bir tekerlekçik varmış, o döndürülürmüş, gene ben söylenme moduna girince "Hocam YBR de de aynı" demezler mi! Ne YBR'ymiş kardeşim, sanki Mercedes SLK, uzay teknolojisi kullanıyor!! La havle! Bu arada rakamlar kıpraşıp duruyor yürürken, ne kadar dayanır şüpheliyim.
BÖLÜM X Bu gün benzinciye gittim! Geçen depoyu doldurup sayacı sıfırlamıştım.Gene doldurdum, 12.5lt=60tl benzin aldı. 500km yol almışım. Yani=100km de 2.5lt sarfiyatı var, Kymco ortalama 3.5 yakardı. Bütün sızlanmalarımı unuttum anında. Daha konforlu ve daha performanslı bir sürüşü daha ucuza sağlıyor, daha ne yapsın garibim? (Vay be , ne çok "daha" oldu cümlede)
SONUÇ: Alabileceğiniz en ucuz viteslilerden birisi, gerçekten ekonomik ve konforlu.Ufak-tefek sorunlar var ama daha çok servis kalitesiyle ilgili.Parça sorunu yok ve ucuz. Titreşim pek fazla değil, oldukça sessiz, gece kısa farlar çok iyi, uzunlar evlere şenlik, lastikler iç lastikli, fren performansı beklediğim kadar kötü değil, yumuşak hamurlu lastikler fena iş çıkarmıyor. Ön teker rulmanından sanki bir uğultu geliyor ama motor gürültüsü bastırıyor. 75kg ve 1.78 boydayım (Biri artıyor, öbürü azalıyor) rahatlıkla kontrol edebiliyorum ve ayaklarım yere çok rahat basıyor.En konforlu hız aralığı 80-90 km/h, köklesen 100 ancak buluyor, 2 kişi ne yapar bilmem? Uzun yıllar kullananlar olduğuna göre dayanıklı bir alete benziyor. Kendi adıma başlangıç için doğru bir seçim yaptığımı düşünüyorum. Bu yazıyı sonuna kadar okuma sabrını gösterenleri ayrıca tebrik eder, hepinizin tekerinin yerden kesilmemesini dilerim.Sağlıcakla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder